HOLDTRÆNING

​OBS: For hold under Corona

Fra fredag d. 7/5-21 har alle vores centre åbent igen for fri træning og det betyder også, at vi kan træne indendørs igen! Fra uge 19 er nedenstående holdplan gældende. 

Vi er fortsat begrænset af corona-restriktioner i forbindelse med antal deltagere. Selvom forsamlingsforbuddet er hævet til 25 personer, skal vi stadig tage hensyn til begrænsninger i forhold til antal personer pr. kvadratmeter. Derfor kan du se, når du booker hold, hvor mange deltagere der kan være på hvert hold. 

​Holdplan

Jægerspris

Mandag​

​09:00 - 10:30​

​Yin Yoga med Christina

18:00 - 19:00​

Bike med Birger

Tirsdag​

17:00 - 18:00

Zumba med Eliza

Onsdag​

09:30 - 10:30​

​ONLINE Vinyasa Yoga med Natasja

09:00 - 10:00

Bike med Birger

16:30 - 17:30

Zumba med Joanna​

17:45 - 18:45

Bike med Christine

Torsdag

17:30 - 19:00

Yoga Flow med Christina

Fredag​

09:00 - 10:00

Bike med Birger

16:30 - 17:30

Bike med Birger/Christine

Lørdag

09:30 - 10:30

Zumba med Eliza

Skibby

Mandag​

17:00 - 18:00

Zumba med Anja (Sal 1)

17:00 - 18:00

Bike med Anne (Sal 2)

18:15 - 19:15

Bike med Anne (Sal 2)

18:15 - 19:30

Strong med Anja (Sal 1)

Tirsdag​

17:00 - 18:00

Bike Intro med Anders (Sal 2​)

17:45 - 19:15​

Yoga Flow med Christina (Sal 1)

18:15 - 19:15

Bike med Anders (Sal 2)​

 19:30 - 20:30

Zumba Step med Jeannette 

(Sal 1)​ (Starter i juni)

​Onsdag

09:30 - 10:30​

​​ONLINE Vinyasa Yoga med Natasja

18:00 - 19:00

Zumba med Anja​ (Sal 1)

19:15 - 20:00

Strong 30 med Anja (Sal 1)

Torsdag​

 17:15 - 18:15​

​Styrke og mobilitet med Jeannette (Sal 1)​ (Starter i juni)

17:15 - 18:15

Bike med Carsten (Sal 2)​

 18:30 - 19:30​

Zumba med Eliza (Sal 1)​

​Fredag

15:00 - 16:00

Zumba med Joanna (Udendørs)

16:30 - 17:30

TRX-Pilates med Louise (Sal 1)

Lørdag​

09:00 - 10:00

Zumba med Anja (Sal 1)

09:00 - 10:00

Bike med Surprise! (Sal 2)​

10:10 - 11:20

Strong med Anja (Sal 1)​

​Søndag

08:30 - 09:45

Yin Yoga med Christina (Sal 1)

09:50 - 10:50

Zumba med Joanna (Sal 1)

Ølstykke

Mandag

16:45 - 17:45

Zumba med Gitte

18:00 - 19:00

Bike med Uffe/Mette

19:15 - 20:15

Tabata med Anli/Line

Tirsdag​

17:00 - 18:00

Cirkeltræning med Anette

18:15 - 19:45

Yin Yoga med Christina

​Onsdag

09:30 - 10:30​

ONLINE Vinyasa Yoga med Natasja​

16:30 - 17:30

Bike med Patricia

17:45 - 18:45

Crossdance med Anna 

19:00 - 20:00​

Zumba  med Anna​

Torsdag​

17:00 - 18:00

Powerfit med Kit

18:15 - 19:15

Bike med Kit

Fredag

16:30 - 17:30

Bike med Patricia

Lørdag

09:00 - 09:55

Zumba med Anna/Fie

10:10 - 11:10

Bike med Mette/Uffe

Søndag

09:00 - 10:00

Bike med Uffe

10:15 - 11:45

Mindful Yoga med Christina

Er du i tvivl om hvilke hold der er noget for dig?

​​I alle tre centre, har vi holdsale til både bike og til hold, der skal bruge masser af gulvplads. Derfor finder du alt fra yoga til bike-hold hos os. Vi gør en dyd af at have instruktører, der elsker deres fag, at lære fra sig og skabe en fed stemning i salen. Vil du vide mere om, hvilke hold du kan finde hos os? 

​Så læs her, hvad holdene består af og hvad du kan forvente af dem: 

VINYASA YOGA (online)

Vinyasa yoga er yoga i et dynamisk flow. Det er yogastillinger, der hænger sammen, så man derved kan "flowe" gennem stillingerne. En Vinyasa time er sat sammen af flere små yogasekvenser, der i sidste ende giver en sammenhængende yogatime.

I Vinyasa bruger man sit åndedræt til at bevæge sig gennem stillingerne og man får gerne pulsen op, samtidig med man finder sin krop.

​Vinyasa yoga er et dynamisk flow, hvor vi bruger åndedrættet til at bevæge os gennem stillingerne og samtidig connecte os til kroppen.

​​YOGA FLOW​
​​​Yoga flow er en introduktion til dynamisk yoga, med inspiration fra vinyasa og astanga yoga. Vi kombinerer stillingerne med åndedrættet. Et sjovt og udfordrende yogahold, der er et værktøj til at modvirke stress, øge styrken samt få bedre koncentration og mentalt fokus.Dette yogahold er både for dig, der er nybegynder og dig, der er mere øvet. Vær klar til at svede og udfordre dig selv mentalt og fysisk.

​MINDFULL YOGA​ (online)

Mindfull Yoga er for dig der gerne vil prøve yoga og gå på opdagelse i hvordan yoga kan være med til at styrke krop og sjæl.
​​Timen vil foregå i et roligt tempo, hvor alle kan være med. Mindful Yoga er både for dig der er helt ny til yoga såvel som mere erfaren.
​Vi vil have fokus på traditionelle yoga stillinger inspireret fra den klassiske Hatha yoga.

​Kom og vær med og oplev en skøn formiddag med Mindful Yoga.

​ASTANGA YOGA​​

Astanga Yoga kan dyrkes af alle uanset alder og køn og det er ligegyldigt, hvor smidig du er. I Astanga yoga kan stillingerne blot tilpasses den enkelte, så den enkelte arbejder på sit eget niveau.

​Det dynamiske samme flow hver gang synkroniserer åndedræt og bevægelser og giver øget fleksibilitet, styrke, udholdenhed, balance, åndedrætskontrol og afspænding. 

YIN YOGA​ (online)

Yin Yogaer en stille, meditativ yoga, hvor hver stilling typisk holdes i 3-5 minutter. Med yin yoga har du mulighed for at frigøre dybe spændinger i den fysiske krop, samt frigøre blokeret energi, både følelsesmæssigt og mentalt. Vi arbejder med bindevæv og meridianbanerne.

ZUMBA​​

Zumba er et super fedt dansefitness program med god musik og fed energi. Zumba indeholder rytmer fra mange forskellige stilarter som salsa, samba, reggaeton, merengue, hip hop, funk og mange andre. Zumba er sjovt, en type træning som man bliver ved med at have lyst til, og ALLE kan være med. Zumba er effektivt og fyldt med energi og høj cardio træning. Koreografierne er lette at følge, og uanset alder eller fysik kan man være med. Man behøver ikke være en god danser for at deltage, det gælder bare om at have det sjovt.


​ZUMBA STEP
​Denne time består af 40% Zumba-dansetrin, 30% stepaerobic-trin og 30% fitness-trin. Den giver dig en sveddryppende workout som forbrænder kalorier, og sætter ekstra fokus på toning af mave, baller og lår. Koreografierne er mere løsslupne end man kender det fra traditionel step-aerobic, og det er alt sammen pakket ind i den velkendte zumba lyd. Alle kan deltage. Bevægelserne foregår op/ned og omkring en stepbænk, men der indgår også trin på gulvet. Koreografierne er lette, du skal ikke lære noget udenad – bare følge instruktørens guidning. Har du problemer med dårlige knæ eller lignende, kan alle trinene på steppen også laves på gulvet.

​​BIKE

Bike er for dig, der tænder på power og høj puls. Der cykles både stående, siddende, stejlt op ad bakke, i eksplosiv acceleration, i tungt og let tråd og meget mere. Alt imens musikken banker dit humør helt op. Træningen stiller ikke de store krav til koordination, og du kan helt selv bestemme, hvor hårdt det skal være. Derfor er det en motionsform, der passer dig uanset alder, baggrund og kondition.

- BIKE er mere end almindeligt godt for dit kredsløb; du får simpelthen ilt pumpet rundt i kroppen. Det giver dig større lungefunktion og styrker dit hjerte

TRX/PILATES

På denne time træner du styrke, fleksibilitet, mobilitet og balance i alle øvelser. Det er funktionel træning – hvor du oplever stor overførbarhed til dagligdags bevægelser.

TRX: Belastningen tilpasser du selv udelukkende din egen kropsvægt. Når du træner TRX har du altid en stor involvering af core muskulatur. Sidst, men ikke mindst - du udfordres i høj grad på din stabilitet, når du træner med kun et ophængspunkt.

STRONG​

Strong er HITT træning, høj intensitets tempo træning, delt op i 4 blokke, der er designet til at flytte dine grænser og presse deltagerne til deres maksimum. Til alle øvelser er der mulighed for at benytte alternativer således at den enkelte kan presse sig selv og tage hensyn til fitnessniveau. De samme øvelser vil gå igen i min. 3 måneder. Øvelserne er mere traditionelle fitness øvelser som burpees, lunges, skaters, squats… planke m.m og andre lignende atletiske træningsøvelser. Musikken er en vigtig del af al træning og i Strong der stor fokus på dette. Øvelserne bliver designet til at skabe specifikke resultater for deltagerne, som f.eks. en mere tonet krop samt stærkere muskler, og derefter bliver musikken designet til at matche øvelserne. Resultatet er et perfekt synkroniseret workout der motiverer dig og hjælper dig med at opnå bedre og hurtigere resultater.

STYRKE OG MOBILITET
​Dette er ikke en cardio time, men en time med fokuseret træning til musik.
På dette hold er målet at blive mere mobil i led, styrke og smidiggøre muskler og derved opnå bedre balance og styrke. Der vil være islæt af fx. barre, yoga, pilates, fysiurgisk træning, stræk og andet godt. Så kom og få rettet knæene ind i squats og lunges. Få skuldrene ned på plads og bedre balance. Alle kan deltage og få gode resultater, uanset fitness niveau, da træningen tilpasses individuelt.

CIRKELTRÆNING​

En time hvor du træner både kondition, smidighed og styrke og vi får typisk arbejdet med alle de store muskelgrupper. Træningen kan dog også tage udgangspunkt i bestemte muskelgrupper og kan inkludere stepbænk, vægtstang, kettlebell m.v. Cirkeltræning er en varieret form for træning og kan være et tiltrængt afbræk fra monotome træningspas - da øvelserne skifter hele tiden. Du når aldrig at blive træt af en øvelse, førend du skal videre til næste. Du kan træne med uanset hvilket niveau du er på - og der er garanti for sved på panden i en uhøjtidelig stemning.

CROSSDANCE​

Crossdance er et Dance fitness koncept, baseret på moduler med dance, bodytoning, cardio og balance. Målet er at inspirere dans i en modulopbygget time, som giver sved på panden og smil på læben. Forvent ikke, at du kan det hele efter 1. time. Nyt tager tid og det gør dance også. Det handler ikke om hvordan vi danser, men om den følelse man har indeni når man danser. I skal kunne glemme hverdagens stress og jag - det her er JERES time

POWERFIT​

PowerFit er styrketræning i holdsalen. Efter en opvarmning, kommer du til at arbejde med tung vægt og få gentagelser, som du kender fra den klassiske styrketræning. Vores instruktører tilrettelægger timen, så du får trænet alle de store muskelgrupper og får det maksimale udbytte af din træning. På en PowerFit time opbygger du styrke og bliver stærkere. Teknikken til alle øvelserne vil blive forklaret grundigt og instruktøren vil undervejs i timen hjælpe dig med at rette din teknik. I PowerFit er de primære redskaber vægtstænger med skiver og håndvægte. Du justerer selv hvor tung din vægtstang skal være og du kan derfor tilpasse niveauet så det passer til lige netop dig. Timen er for dig som ønsker at styrketræne, men samtidig holder at træning i holdsalen og gerne vil motiveres af vores dygtige instruktører.

TABATA​

Høj intensitet, korte intervaller og masser af power. Timen er bygget op af flere korte runder med varierede øvelser, som både kan være målrettet hele kroppen eller med fokus på specifikke muskelgrupper. Der vil være et mix af redskaber og egen kropsvægt. Instruktøren guider igennem hele timen - alle kan være med.

En sveddryppende og energifyldt time, hvor hele kroppen kommer i spil og pulsen når max.

​Kom i gang med at træne

​Book plads på holdene HER
Eller hent app'en til Sport Solution Booking
Til Apple: ​Sport Solution Booking
​Til Android: Sport Solution Booking

​Hvis du ikke allerede er medlem, så bliv det nu.
​Se vores priser og medlemskaber HER

​OBS: For indmelding skal der mødes op i receptionens bemandingstid.

Kontakt

​✩✩✩✩✩

Vurderet 4,7 ud af 5 stjerner

Baseret på over 62 anmeldelser på Facebook

Har du brug for hjælp?​

 
 
 
 
Nogle felter er ikke udfyldt korrekt

PURPLE FITNESS ApS
Rådhus Allé 10
3650 Ølstykke

Tlf.: 42 90 91 81 

PURPLE FITNESS ApS
Hovedgaden 60

3630 Jægerspris

Tlf.: 42 90 91 81


PURPLE FITNESS ApS

Røgerupvej 4

4050 Skibby

Tlf.: 42 90 91 81