HOLDTRÆNING

Find den aktuelle holdplan her for dit center

Skibby

Mandag

17:00 – 18:00

Bike med Anne (Sal 2)

17:00 – 18:00

Zumba med Anja (Sal 1)

18:15 – 19:15

Bike med Anne (Sal 2)

18:15 – 19:30

Strong med Anja (Sal 1)

Tirsdag

17:15 – 18:15

Styrke og mobilitet med Jeanette (Sal 1)

17:30 – 18:30

Bike med Anders (Sal 2)

18:20 – 19:20

Zumba Step med Jeanette (Sal 1)

Onsdag

17:00 – 18:00

Bike med Anne/Søren (Sal 2)

18:00 – 19:00

Zumba med Anja (Sal 1)

19:15 – 20:00

Strong 30 med Anja (Sal 1)

Torsdag

17:15 – 18:15

Bike med Carsten (Sal 2)

18:30 – 19:30

Zumba med Eliza (Sal 1)

Fredag

15:15 – 16:15

Styrke og mobilitet med Jeannette (Sal 1)

16:20 – 17:20

Zumba med Jeannette (Sal 1)

Lørdag

09:00 – 10:00

Bike Surprice (Sal 2)

09:00 – 10:00

Zumba med Anja (Sal 1)

10:10 – 11:20

Strong med Anja (Sal 1)

Søndag

09:30 – 10:30

Zumba med Joanna (Sal 1)

Ølstykke

Mandag

16:45 – 17:45

Zumba med Gitte

18:00 – 19:00

Bike med Mette/Uffe

19:15 – 20:15

Tabata med Line (Lige uger)

Tirsdag

17:00 – 18:00

Styrketræningshold med Anette

18:15 – 19:15

Slow Flow Yoga med Christina

19:25 – 20:30

Yin Yoga med Christina

Onsdag

16:30 – 17:30

Bike med Patricia

Torsdag

17:30 – 18:30

Zumba med Fie

18:45 – 19:45

Tabata med Anli (Ulige uger)

Fredag

16:30 – 17:30

Bike med Patricia/Uffe

Lørdag

09:00 – 09:55

Zumba med Fie

10:10 – 11:10

Bike med Mette/Uffe

Søndag

09:00 – 10:00

Bike med Uffe

Jægerspris

Mandag

17:30 – 18:30

Bike med Christine/Søren

Tirsdag

17:00 – 18:00

Zumba med Eliza

Onsdag

09:00 – 10:00

Bike med Birger

16:30 – 17:30

Zumba med Joanna

17:45 – 18:45

Bike med Christine

Fredag

09:00 – 10:00

Bike med Birger

Hvilket hold skal jeg vælge?

​​I alle tre centre, har vi holdsale til både bike og til hold, der skal bruge masser af gulvplads. Derfor finder du alt fra yoga til bike-hold hos os. Vi gør en dyd af at have instruktører, der elsker deres fag, at lære fra sig og skabe en fed stemning i salen. Vil du vide mere om, hvilke hold du kan finde hos os? 

​Så læs her, hvad holdene består af og hvad du kan forvente af dem: 

YIN YOGA​

Yin Yoga er en stille, meditativ Yoga, hvor hver stilling typisk holdes i 3-5 minutter. Med Yin Yoga har du mulighed for, at frigøre dybe spændinger i den fysiske krop, samt frigøre blokeret energi, både følelsesmæssigt og mentalt. Vi arbejder med bindevæv og meridianbanerne.

SLOW FLOW YOGA

Balance, styrke og smidighed. Slow-Flow Yoga er til dig, der gerne vil give din krop de bedste betingelser for, at have en krop i balance. I Slow-Flow Yoga arbejder vi med flere forskellige yoga stillinger og mindre flows, hvor der er fokus på at styrke kroppen, smidiggøre vores væv og styrke vores indre som ydre balance. I Slow-Flow Yoga er der fokus på dig og din krop i samspillet med dit åndedræt. Alle stillinger og flows tilpasses med udgangspunkt i, hvordan din krop er sat sammen. Det er dermed ikke dig der skal passe ind i en bestemt stilling, men rettere en stilling der skal tilpasses dig og din krop.

​ZUMBA STEP

​Denne time består af 40% Zumba-dansetrin, 30% Stepaerobic-trin og 30% fitness-trin. Den giver dig en sveddryppende træning, som forbrænder kalorier, og sætter ekstra fokus på toning af mave, baller og lår. Koreografierne er mere løsslupne end man kender det, fra traditionel Step-aerobic, og det er alt sammen pakket ind i den velkendte Zumba lyd. Alle kan deltage. Bevægelserne foregår op/ned og omkring en stepbænk, men der indgår også trin på gulvet. Koreografierne er lette, du skal ikke lære noget udenad – bare følge instruktørens guidning. Har du problemer med dårlige knæ eller lignende, kan alle trinene på steppen også laves på gulvet.

ZUMBA

Zumba er et super fedt dansefitness program, med god musik og fed energi. Zumba indeholder rytmer fra mange forskellige stilarter, som salsa, samba, reggaeton, merengue, hip hop, funk og mange andre. Zumba er sjovt! Det er en type træning som man bliver ved med at have lyst til, og ALLE kan være med. Zumba er effektivt og fyldt med energi og høj cardio træning. Koreografierne er lette at følge, og uanset alder eller fysik kan man være med. Man behøver ikke være en god danser for at deltage, det gælder bare om at have det sjovt.

BIKE

Bike er for dig, der tænder på power og høj puls. Der cykles både stående, siddende, stejlt op ad bakke, i eksplosiv acceleration, i tungt og let tråd og meget mere. Alt imens musikken banker dit humør helt op. Træningen stiller ikke de store krav til koordination, og du kan helt selv bestemme, hvor hårdt det skal være. Derfor er det en motionsform, der passer dig uanset alder, baggrund og kondition.

– BIKE er mere end almindeligt godt for dit kredsløb; du får simpelthen ilt pumpet rundt i kroppen. Det giver dig større lungefunktion og styrker dit hjerte.

DSC05558

STRONG 30

STRONG 30 er en kortere udgave af STRONG

Strong er HITT træning (høj intensitets tempo træning), delt op i 4 blokke, der er designet til at flytte dine grænser og presse deltagerne til deres maksimum. Til alle øvelser er der mulighed for, at benytte alternativer således, at den enkelte kan presse sig selv og tage hensyn til fitnessniveau.

De samme øvelser vil gå igen i min. 3 måneder. Øvelserne er mere traditionelle fitness øvelser som burpees, lunges, skaters, squats, planke m.m.

Musikken er en vigtig del af al træning, og i Strong er der stor fokus på dette. Øvelserne bliver designet til at skabe specifikke resultater for deltagerne, som f.eks. en mere tonet krop samt stærkere muskler, og derefter bliver musikken designet til at matche øvelserne. Resultatet er en perfekt synkroniseret træning, der motiverer dig og hjælper dig med at opnå bedre og hurtigere resultater.

STRONG

Strong er HITT træning (høj intensitets tempo træning), delt op i 4 blokke, der er designet til at flytte dine grænser og presse deltagerne til deres maksimum. Til alle øvelser er der mulighed for, at benytte alternativer således, at den enkelte kan presse sig selv og tage hensyn til fitnessniveau.

De samme øvelser vil gå igen i min. 3 måneder. Øvelserne er mere traditionelle fitness øvelser som burpees, lunges, skaters, squats, planke m.m.

Musikken er en vigtig del af al træning, og i Strong er der stor fokus på dette. Øvelserne bliver designet til at skabe specifikke resultater for deltagerne, som f.eks. en mere tonet krop samt stærkere muskler, og derefter bliver musikken designet til at matche øvelserne. Resultatet er en perfekt synkroniseret træning, der motiverer dig og hjælper dig med at opnå bedre og hurtigere resultater.

DSC06136

STYRKE OG MOBILITET

Dette er ikke en cardio time, men en time med fokuseret træning til musik.
På dette hold er målet at blive mere mobil i led, at styrke og smidiggøre muskler, for derved at opnå bedre balance og styrke. Der vil være karakteristiske træk af fx. barre, yoga, pilates, stræk og andet godt.
Så kom og få rettet knæene ind i squats og lunges. Få skuldrene ned på plads og bedre balance.
Alle kan deltage og få gode resultater, uanset trænings niveau, da træningen tilpasses individuelt.

STYRKETRÆNINGSHOLD

Holdet er for dig som ønsker frivægtstræning med vejledning og motivation fra en instruktør, samt den glæde, energi og samvær som det giver, at være på et hold. Vi bruger typisk vægtstænger og skiver, men håndvægte, kettlebells samt elastikker kan også optræde i undervisningen. Styrketræning øger musklernes kapacitet og størrelse, samtidig med at nervernes evne til at aktivere musklerne bliver forbedret.  Styrketræning forbedrer din kondition og giver dig et bedre blodomløb i kroppen, og kan forebygge en lang række livsstilssygdomme. Træningen kan reducere ledsmerter og forebygge overvægt, i det du øger din kalorieforbrænding og dit stofskifte, så du forbrænder flere kalorier i løbet af dagen. Slutteligt kan træningen forbedre vores mentale helbred ved eksempelvis, at give os en bedre søvn, mere energi og ikke mindst et godt humør! Du kan træne med uanset hvilket niveau du er på – og der er garanti for sved på panden i en uhøjtidelig stemning.

TABATA

Tabata er en sveddryppende og energifyldt time, hvor hele kroppen kommer i spil og pulsen når max. Timen er fyldt med høj intensitet, korte intervaller og masser af power. Timen er bygget op af flere korte runder med varierede øvelser, som både kan være målrettet hele kroppen eller med fokus på specifikke muskelgrupper. Der vil være et mix af redskaber og egen kropsvægt. Instruktøren guider igennem hele timen – alle kan være med.

AJ6R3822