HOLDTRÆNING

Find den aktuelle holdplan her for dit center

Ølstykke

Mandag

16:45 – 17:45

Zumba med Gitte

18:00 – 19:00

Bike med Mette/Uffe

19:15 – 20:15

Tabata med Line (Lige uger)

Tirsdag

17:00 – 18:00

Styrketræningshold med Anette

Onsdag

16:30 – 17:30

Bike med Patricia

17:45 – 18:45

Zumba med Fie

Torsdag

17:00 – 18:00

PowerToning med Marianne

18:45 – 19:45

Tabata med Anli (Ulige uger)

Fredag

16:30 – 17:30

Bike med Patricia/Uffe

Lørdag

09:00 – 09:55

Zumba med Fie

10:10 – 11:10

Bike med Mette/Uffe

Søndag

09:00 – 10:00

Bike med Uffe

10:15 – 11:15

PowerToning med Marianne

Jægerspris

Mandag

09:00 – 10:30

Vinyasa Yoga med Katja

17:30 – 18:30

Bike med Leon

Tirsdag

17:00 – 18:00

Zumba med Eliza

18:15 – 19:30

YIN YOGA med Malene 

Onsdag

16:30 – 18:00

Yoga med Tannie

Torsdag

09:00 – 10:00

YOGA med Katja fra 1/9 

17:00 – 18:00

VINYASA YOGA med Malene 

18:10 – 19:10

YIN YOGA med Malene 

Fredag

16:30 – 17:45

YOGAJAM® med Malene 

Lørdag

09:30 – 10:30

Zumba med Joanna

Søndag

09:00 – 10:30

Yoga med Tannie fra 1/9

Skibby

Mandag

17:00 – 18:00

Bike med Anne (Sal 2)

17:00 – 18:00

Zumba med Anja (Sal 1)

18:05 – 19:05

Zumba med Joanna (Sal 1)

Tirsdag

17:30 – 18:30

Zumba Step med Jeannette (Sal 1)

18:30 – 19:30

Styrke og mobilitet med Jeannette (Sal 1)

Onsdag

17:30 – 18:30

Bike med Anne/Leon (Sal 2)

17:30 – 18:30

Zumba med Anja (Sal 1)

18:40 – 19:50

Strong med Anja (Sal 1)

Torsdag

17:15 – 18:15

Zumba med Fie (Sal 1)

Fredag

15:45 – 16:45

Styrke og mobilitet med Jeannette (Sal 1)

16:45 – 17:45

Zumba med Jeannette (Sal 1)

Lørdag

09:00 – 10:00

Zumba med Anja (Sal 1)

10:10 – 11:20

Strong med Anja (Sal 1)

For at melde dig på et hold, skal du klikke på Log ind / Book et hold øverst til højre på siden eller HER

Afbud skal det ske senest 2 timer før holdstart. På morgenhold, skal afbud ske senest kl. 21 aften før holdstart. Dette sker på samme måde som du booker holdet. Det samme glæder for ventelister til holdene.

Hvis tidsfristerne ikke overholdes opkræves et gebyr. Gebyret er på 40 kr. og vil blive opkrævet sammen med den næste kontingentbetaling.

Booking af hold kan ske op til 14 dage før holdstart kl. 07.

Vidoeguide til booking

Har du brug for hjælp til, hvordan du booker eller framelder hold? Hvordan du logger ind eller hvordan du ændre din kode? Så har vi lavet en video der guider dig igennem de forskellige ting.

Hvilket hold skal jeg vælge?

​​I alle centrene i Jægerspris, Ølstykke og Skibby, har vi holdsale til både bike og til hold, der skal bruge masser af gulvplads. Derfor finder du alt fra yoga til bike/spinning-hold hos os. Vi gør en dyd af at have instruktører, der elsker deres fag, at lære fra sig og skabe en fed stemning i salen. Vil du vide mere om, hvilke hold du kan finde hos os? 

​Så læs her, hvad holdene består af og hvad du kan forvente af dem: 

Katja, Yoga

VINYASA YOGA MED KATJA

Vinyasa betegner den mere dynamiske form for yoga. Mange kender det som Flow yoga, hvor yogastillingerne sammensættes til flydende sekvenser, så kroppen bevæger sig i takt med vejrtrækningen.
Vinyasa Yoga får pulsen op og danner varme i kroppen, som vil hjælpe din krop til udskillelse af affaldsstoffer. Det konstante flow og fokus på vejrtrækningen, hjælper dig tættere på en form for meditation i bevægelse.
En Vinyasa Yoga session bygges op med en kort meditation, samt opvågning af kroppen og nervesystemet i form af vejrtræknings øvelser og blide stræk, for derefter at sætte tempoet op, og bevæge kroppen igennem siddende, stående og liggende klassiske yogastillinger med diverse variationer. Sessionen afsluttes med meditation.
Vinyasa Yoga kan hjælpe dig med, at opbygge et sundt og stærkt fundament af styrke og mobilitet, samtidig med et afstresset sind og nervesystem.
Vinyasa er til alle og kan tilpasses den enkeltes behov.

YOGA MED MALENE

YIN: I Yin yoga handler det om at give slip og tage imod. Det er dyb afspænding. Stillingerne er primært siddende eller liggende, i 3-5 min. Vi strækker bindevævet og får skab bevægefrihed og ro i krop og sind.

VINYASA: I denne time er nærværet skarpt på dit åndedræt og din krop. Det er en fokuseret time, hvor du får styrket og strukket ud i hele kroppen i et dynamisk tempo i flow med din ind- og udånding. Vinyasa er en powertime med sjove og lækre yogastillinger, der udfordrer og nære vores krop. Du går herfra med boblende energi, og en dyb ro i krop og sind.

YOGASTRENGHT®:  YogaSTENGHT® er den populære styrketræning, som er bygget op om din yogapraksis med dejlige styrkeøvelser kun ved brug af egen kropsvægt. Med denne praksis får du beskyttet og styrket dine led, din balance og vil markant forbedres og du vil mærke en større kontakt til hele din krop.

YOGAJAM®: YogaJAM® er for alle, der ønsker at blive klogere på sig selv og sin krop i yogaen og have en sjov time med fokus på samarbejde. Det er en “mini-workshop” og timen er derfor et nysgerrigt indblik i, og hvor vi er undersøgende på teknikken til vores yogapraksis. Fx. “hvordan kommer jeg ordentlig ind i et hundestræk?” eller hvordan finde jeg balancen  i Kriger 3?

Malene, yoga

YOGA MED TANNIE

Undervisningen hos Tannie er baseret på kropsterapeutiske principper, krydret med ældgammel viden fra yogaen, samt powerfulde elementer hentet fra kampsporten. Vi skal ind og mærke at vi har en krop, og vi skal ind og mærke hvilken krop det er vi har – vi er hver og én forskellige, og vi skal hver især lære hvordan vi kan være med vores unikke krop i øvelserne, så når vi træner, træner vi med vores krop og ikke imod den. I hver klasse går vi kroppen igennem med varierende øvelser, der udfordrer vores styke, vores balance og vores puls. Den sidste del, bruger vi på stræk og afslapning.

Tannie, Yoga

STYRKETRÆNINGSHOLD

Holdet er for dig som ønsker frivægtstræning med vejledning og motivation fra en instruktør, samt den glæde, energi og samvær som det giver, at være på et hold. Vi bruger typisk vægtstænger og skiver, men håndvægte, kettlebells samt elastikker kan også optræde i undervisningen. Styrketræning øger musklernes kapacitet og størrelse, samtidig med at nervernes evne til at aktivere musklerne bliver forbedret.  Styrketræning forbedrer din kondition og giver dig et bedre blodomløb i kroppen, og kan forebygge en lang række livsstilssygdomme. Træningen kan reducere ledsmerter og forebygge overvægt, i det du øger din kalorieforbrænding og dit stofskifte, så du forbrænder flere kalorier i løbet af dagen. Slutteligt kan træningen forbedre vores mentale helbred ved eksempelvis, at give os en bedre søvn, mere energi og ikke mindst et godt humør! Du kan træne med uanset hvilket niveau du er på – og der er garanti for sved på panden i en uhøjtidelig stemning.

DSC05553
IMG_6433

STRONG

Strong er HITT træning (høj intensitets tempo træning), delt op i 4 blokke, der er designet til at flytte dine grænser og presse deltagerne til deres maksimum. Til alle øvelser er der mulighed for, at benytte alternativer således, at den enkelte kan presse sig selv og tage hensyn til fitnessniveau.

De samme øvelser vil gå igen i min. 3 måneder. Øvelserne er mere traditionelle fitness øvelser som burpees, lunges, skaters, squats, planke m.m.

Musikken er en vigtig del af al træning, og i Strong er der stor fokus på dette. Øvelserne bliver designet til at skabe specifikke resultater for deltagerne, som f.eks. en mere tonet krop samt stærkere muskler, og derefter bliver musikken designet til at matche øvelserne. Resultatet er en perfekt synkroniseret træning, der motiverer dig og hjælper dig med at opnå bedre og hurtigere resultater.

ZUMBA

Zumba er et super fedt dansefitness program, med god musik og fed energi. Zumba indeholder rytmer fra mange forskellige stilarter, som salsa, samba, reggaeton, merengue, hip hop, funk og mange andre. Zumba er sjovt! Det er en type træning som man bliver ved med at have lyst til, og ALLE kan være med. Zumba er effektivt og fyldt med energi og høj cardio træning. Koreografierne er lette at følge, og uanset alder eller fysik kan man være med. Man behøver ikke være en god danser for at deltage, det gælder bare om at have det sjovt.

Skibby Purple Fitness Holdsal 2

​ZUMBA STEP

​Denne time består af 40% Zumba-dansetrin, 30% Stepaerobic-trin og 30% fitness-trin. Den giver dig en sveddryppende træning, som forbrænder kalorier, og sætter ekstra fokus på toning af mave, baller og lår. Koreografierne er mere løsslupne end man kender det, fra traditionel Step-aerobic, og det er alt sammen pakket ind i den velkendte Zumba lyd. Alle kan deltage. Bevægelserne foregår op/ned og omkring en stepbænk, men der indgår også trin på gulvet. Koreografierne er lette, du skal ikke lære noget udenad – bare følge instruktørens guidning. Har du problemer med dårlige knæ eller lignende, kan alle trinene på steppen også laves på gulvet.

TABATA

Tabata er en sveddryppende og energifyldt time, hvor hele kroppen kommer i spil og pulsen når max. Timen er fyldt med høj intensitet, korte intervaller og masser af power. Timen er bygget op af flere korte runder med varierede øvelser, som både kan være målrettet hele kroppen eller med fokus på specifikke muskelgrupper. Der vil være et mix af redskaber og egen kropsvægt. Instruktøren guider igennem hele timen – alle kan være med.

Øvelserne laves på måtter, som vil blive stillet til rådighed. Det er naturligvis tilladt at medbringe egen måtte.

AJ6R3822
DSC06145

BIKE

Bike er for dig, der tænder på power og høj puls. Der cykles både stående, siddende, stejlt op ad bakke, i eksplosiv acceleration, i tungt og let tråd og meget mere. Alt imens musikken banker dit humør helt op. Træningen stiller ikke de store krav til koordination, og du kan helt selv bestemme, hvor hårdt det skal være. Derfor er det en motionsform, der passer dig uanset alder, baggrund og kondition.

– BIKE er mere end almindeligt godt for dit kredsløb; du får simpelthen ilt pumpet rundt i kroppen. Det giver dig større lungefunktion og styrker dit hjerte.

Cyklerne i Ølstykke og Skibby er af mærket IC7, hvor i Jægerspris kører vi med mærket Spinning. Hvis du ønsker at tracke din trænning har du mulighed for at benytte dig af appen ICG, som er koblet direkte til cyklerne. Denne smarte funktion er dog kun muligt i Ølstykke og Skibby. 

Vores cykler er kompatible med SPD og LOOK klamper. Det er muligt at låne sko af os, men da vi ikke har i alle størrelser anbefaler vi, at du selv medbringer egne sko. 

STYRKE & MOBILITET

Dette er ikke en cardio time, men en time med fokuseret træning til musik.
På dette hold er målet at blive mere mobil i led, at styrke og smidiggøre muskler, for derved at opnå bedre balance og styrke. Der vil være karakteristiske træk af fx. barre, yoga, pilates, stræk og andet godt.
Så kom og få rettet knæene ind i squats og lunges. Få skuldrene ned på plads og bedre balance.
Alle kan deltage og få gode resultater, uanset trænings niveau, da træningen tilpasses individuelt.

Skibby Purple Fitness Holdsal

PowerToning

På PowerToning kombinerer vi styrke- og pulstræning. På denne time får vi trænet hele kroppen og vi laver øvelser både i takt til musikken, men også intervaltræning. Vi bruger vægtstænger,  håndvægte og stepbænk samt vores egen krop. På timen vil din styrke og kondition blive udfordret, der sikre en høj forbrænding hele timen igennem. Powertoning er et hold for dig som ønsker høj intensitet og fokus på hurtige resultater.
 
Alle kan være med!
Skibby Purple Fitness Holdsal